Sales Specialist
Vacature: Sales Specialist
Maastricht | Fulltime | 38 uur | MBO/HBO | Talen: NL & EN
Als Sales Specialist ben jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van hotelinkomsten, het onderhouden van relaties met bestaande klanten en benaderen van nieuwe klanten – voornamelijk door persoonlijke sales: bellen, bezoeken, netwerken en rondleiden. Je rapporteert aan de Director of Sales. Klinkt dit als de ideale baan voor jou? Solliciteer hieronder.
Jouw taken en verantwoordelijkheden:
- Het behalen van de gebudgetteerde inkomsten en persoonlijke/teamverkoopdoelen en het maximaliseren van de winstgevendheid
- Het verhogen van de accountproductie voor zakelijke klanten door overnachtingen en het verhogen van de gecontracteerde tarieven door te werken met een duidelijk accountplan
- Opzetten van een RFP-strategie
- Afhandelen van RFP’s van eigen accounts
- Verder bouwen aan bestaande relaties met contacten
- Toekomstige contacten vinden
- Het verhogen van de banquet omzet van deze accounts
- Afhandelen van inkomende aanvragen
- Uitvoeren van de verkoopplannen en strategieën die meetbare extra bezetting stimuleren
- Het verhogen van de gemiddelde tarieven, het volume, eten en drinken en banketverkoop
- Het produceren van wekelijkse/maandelijkse rapporten over de resultaten
- Analyseren van huidige/potentiële markt- en verkooptrends
- Coördineren van activiteiten om de omzet en het marktaandeel te verhogen om ervoor te zorgen dat de daadwerkelijke verkoop voldoet aan of hoger is dan het vastgestelde inkomstenplan
- Zoeken naar nieuwe lokale accounts voor overnachtingen en vergaderingen
- Organiseren van regelmatige bedrijfsbezoeken buiten en in het hotel om het product te presenteren en een samenwerking te ontwikkelen
- Het regelmatig plegen van acquisitie om nieuwe potentiële klanten te vinden
- Deelnemen aan beurzen
- Het verstrekken van informatie aan gasten (bijvoorbeeld: loyaliteitsprogramma’s, lokale attracties, restaurants, faciliteiteninformatie) om de gastervaring te verbeteren
- Het ontwikkelen en onderhouden van relaties met klanten en externe contacten om groeps- en/of congreszaken te genereren, inclusief kamerverkopen, eten en drinken verkopen en catering/banketdiensten
- Het plannen van congressen en/of zakelijke groepsactiviteiten in het hotel en coördineren met andere afdelingen op hotelniveau om de door het verkoopkantoor en potentiële klanten afgesproken diensten te faciliteren
Waar zijn wij op zoek naar:
- Afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur Hotel- of Commercieel Management
- Enige werkervaring in een soortgelijke functie
- Goede beheersing van Nederlands en Engels
- Kennis en ervaring in de Hospitality branche
- Je neemt initiatief en kan goed zelfstandig werken
- Sterk gevoel van behoefte aan het bereiken van doelen en succes
- Goede luistervaardigheden en het vermogen om te anticiperen op zakelijke behoeften.
Wat bieden wij jou?
- Een marktconform salaris en bijpassende reiskostenvergoeding vanaf 10 km
- 8% vakantietoeslag
- Pensioenopbouw via het Pensioenfonds Horeca & Catering (PH&C)
- Mogelijkheid om parttime of fulltime te werken
- Laptop en telefoon
- Recht op 25 vakantiedagen per jaar op basis van een fulltime dienstverband.
- Extra vakantiedag voor je verjaardag
- Korting in de hotels en f&b binnen de IHG keten
- Collectieve zorgverzekering
- Collectieve bedrijfsfitness
- Interne en externe trainingsmogelijkheden
Soort dienstverband: Fulltime
Werklocatie: Fysiek
Geïnteresseerd? Stuur je motivatie en CV naar hr@cpmaastricht.nl

